Monday, August 3, 2009

cuti-cuti malaysia....................











minggu nie aku cuti-cuti malaysia dari hari khamis hingga selasa........dari penang balik penang......aku pusing semenanjung.......sekeluarga........dlm pukul 7.30 pagi bergerak dari umah aku .......naik baling pie gerik terus jeli....nasib baik yaya tido masa naik....jln tue punyalah jauh...dan bengkang bengkok jln nyer.......jauh gak dari penang pie kuala terengganu bayangkan lah dari 7.30pagi gerak dlm kul 3.30 ptg baru sampai kuala terengganu.....ss aku bercadang nak tido umah kawan dia di dungun tue pun dah ambik masa lebih kurag 2 jam dari kuala terengganu sampai dunggun peh jauh tul.....taip masa kat terengganu kami ikut jln pantai so tak lah mengantuk sangat angin pun sedap ajer.....sampai umah kawan dia......depa jamu kami dengan satar goreng sedap tul......aku dan ss aper lagi bantai makan lah......aku dan ss tido umah kawan ss ....mum gan ayah serta yaya tido chelet kat saner.......bukan mereka tak nak tido kat umah kawan ss tapi....keadaan ayah aku tak mengizinkan ......karang nak membuang satu kerja anak aku pulak .....tak boleh nak tido tak ader air cond.....ish mcm anak org putihlak...anak aku tue.....mlm tue aku ronda dungun cantik tapi taklah lamer coz.....ss penat drive......so mlm tue kami balik ss borak gan kawan dia lepas tue aper lagi tak sampai kiraan sepuluh kepala dia cecah bantal kroh kroh.......pagi tue kami melawat lagi dungun pie kat tengok keretapi besi.....bawak ayah tgk terengganu.....teringat dia masa dan mum bercinta dulu .......pagi tue kami makan nasi minyak ....dungun tapi tak lah berapa sedap mungkin kami tak jumpa kedai nasi minyak yg sedap .....dalm kul 10 pagi kami bertolak pulak ker pahang ......masa dlm perjalanan aku teruja tgk api punya lah bersar kat kerteh....bukan pertama kali tgk tapi masa dtg nie otak pun dah dewasa ....benda benda mcm nie....jadi teruja lah........di pahang kami singgah ke tido di cerating ....punyalah seronok anak aku ....tak dapatlah aku nak gambar kan.....laut....laut mama.....tapi aku ajak dia mandi ptg karang tak pasal hitam legam anak aku tue.....yaya punya teruja dgn laut siap mintak lepas masa nak mandi.......aku ajak ss mandi tapi sok baru dia nak mandi.....pagi besok ss aku mandi samer ayah dan yaya....aku siap tanam yaya lagi......habis ajer mandi aku dan family siap nak bertolak ker johor.....sebelum tue kami singgah ker rumah saudara kami di....balok rupanyer dia saner ader pantai jugak.....dlm perjalan ker johor....di keratong dan segamat ader org asli menjual.....ader durian daun...isi sedap.......besok aku cerota pulak perjalan aku di jor pulak.......




No comments:

Post a Comment