Saturday, August 29, 2009

pose.....

dah lamer aku tak tgk blog aku nie.......mungkin sebab pose nie jadi lemau ....lagi pun thn nie aku nak beraya kat umah sendiri banyak kena fikir......aper yg kena buat.....sibuk mintak resepi mum lah.....nak cat umah lah....nak fikir pasal kuih raya.....mcm-mcm lagi.....thn nie kira sedohlah aku tak beraya dgn family aku.....depa semua pie raya kayell dan n.9 termasuk mum gan ayah ......depa raya saner aku raya gan mak dan bapak mertua aku disini......ialah kesian pulak aku tgk ss ....semenjak kahwin gan aku ss .....follow aku ajer balik kpg aku......thn nie aku bagi can kat ss beraya gan abah gan mak tiri baru .....dan adik - adik beradik dia.........nampak semangat ss thn nie lebih sikit siap tempah baju raya lagi .....kalau thn lain....ss kater nak buat aper buat pakai yg dah ader tue dah mencukupi......tapi aku tgk ss......sejak berita kematian ustaz asri hari tue......ss tak banyak merungut sangat tentang pose.....kadang kater laparlah... dahagalah.....kadang penatlah tapi ....thn nie aku tgk ss stady ajer......aku tanya kenapa .....ss ckp.....mcm sedih tgk ustaz asri meninggal lagi seminggu nak pose bukan lamer pun tapi thn nie tak leh nak pose .......kira thn lepas thn last dia pose dgn anak dan bini dia......sedih tgk....alah sedoh pulak ss.....tapi kadang aper yg berlaku pada kita ader hikmah pd org lain.....kira mcm tuelah terjadi pada ss......kira aku panjatkan syukur pada yg maha Esa ....kerana buka mata dan hati ss.....tentang pose........ bukan asyik merungut lapar dan dahaga.......al-fatihah pd arwah ustaz asri.......

No comments:

Post a Comment