Monday, July 20, 2009

kenangan lalu.....

minggu nie aku balik kpg aku kat negeri sembilan.....peh banyak yer buah rambutan sampai tak larat aku nak memetik....dah lah kena panjat tangga....punya lah penat.....lepas ajer aku ambik rambutan aku ...ajak sepupu aku masak maggie...pakai dapur kayu.....heehheh rajin pulak hari nie......kami siap berkelah dibawah pohon rambutan lagi..... punya lah syok tapi ....tinggal adik sepupu aku kaklong ajer tak ader ....dgn akak ipar aku ......kira bedal ajer lah kami hari tue....tgh dok makan magie.....aku teringin nak masak lauk so aku dan akak ngah bercadang masak ...lauk keesokan hari nyer...sardin.....sayur masak lemak....daging masak kicap...sambal belacan.....and ayam goreng .......pagi pagi lagi aku dan akak ngah pie pasar tani batu kikir.....akak aku sibuk buat kek....kat umah kira nyer majlis hari nie meriah sampai mlm.....sekali lagi kami berkelah di bawah pohon rambutan suami aku ....sibuk memetik manggis.....dan kami yg perempuan sibuk memasak.....lepas ajer habis masak.....jeng jeng....masa makan peh punyalah sedap....sambil menjilat jari....dgn pedas nyer dgn angin sepoi bahasa......lepas makan aku ....sepupu aku...akak aku siap baring kat bawah pohon rambutan kiranyer...mcm ular sawa kekeyagan....suami aku tido bawah pohon manggis.....syok syok baring tiba tiba hujan pun turun aper lagi belari kami masuk umah.....ptg tak jadi nak ambik rambutan kat depan umah....yang belakang dah habis kami kerja kan tinggal depan umah ajer.....rezeki org lain pulak.....dah mlm kami sambut birthday dan untuk mum and ayah happy aniverserry yg 34 thn......satu kek kongsi birtday kongsi 5 org .....hehhehe safe begget.......terimbau kenangan lamer aku.....

No comments:

Post a Comment