Sunday, August 21, 2011

terkenang arwah ayah....

pg nie aku terbc FB member punya coretan .....Nurul syafinaz jamel dia selalu hang out dgn ayah dia...bila bc dia punya kisah terasa....sangat aku sudah kehilangan arwah ayah tercinta....byk persamaan walaupun tak ada jugak tak sama.....

last raya dgn arwah.....sblum pose dia kater teringin nak makan rempeyek kacang aku bt......so aku pun bt walaupun tak byk....and walupun masa arwah dtg rempeyek dah mcm nak lemau dia lah tlg....habiskan......and dia kater sedap adik......dah aku bersyukur dpt buat kuih utk arwah merasa .....

dan kalau pose arwahlah paling sibuk membeli juadah tue nie....coz tak pernah dok diam...arwah takut anak -anak tak ckp mkn....heheheh...tgklah kami adik beradik...

masa sekolah dulu2 ...zaman zaman tak kerja .....membeli brg raya dgn arwah adalah paling seronok arwah akan suruh kami tiga beradik and lovely mumy bersiap.... dari pagi sampai mlm ronda jln TAR.... dari satu kedai ke satu kedai ....naik sogo naik cambell naik pertama jd lumrah.... tak berkenan jgn beli jln lg....hingga brg tue jumpa br beli....dan restoran kegemaran kami sekeluarga restoran bismmilah....peh air manggo dia paling sedap....walaupun kadang kami sampai restoran tue dah penuh ...entah mcm maner kami tetap dpt tempat duduk.....coz arwah kenal dgn pekerja disitu....

tp ini semua kenang yg tak dpt aku lupakan hingga hayatku.....kadang lepas sembyg aku berdoa dpt jumpa dgn arwah dlm mimpi wlpun sekejap....rindu nyer pd arwah....sayaaaang ayah....

ayah tak ader aper yg dpt adik bg ....kiriman doa , al-fatihah mengeringi kerinduan adik pd ayah...pesanan , gelak ketawa ayah dlm kemara adik nie panawar rindu adik untuk ayah....
ayah ketahuilah olehmu mumy terlalu merinduimu.....kami adik beradik.....terasa hilang syp utk terbang.....ayah akak akan mengakhiri zaman bujang nyer... akak akan kahwin tak lamer lg....alangkah baik kalau ayah ader disisi....

pemergianmu kami redha tp...utk kerinduan kami menjadi pasrah....ketentuan Nya



No comments:

Post a Comment