Tuesday, August 16, 2011

aliya......

dah lamer aku mencatatkan peribadi aku disini.....asyik tgk fb sampai lupa tentang blog aku nie...anak aku aliya skrg nie berumur 4 thn.... hari jadi dia 1.7.2011....thn depan nak masuk sklh tadika....kemungkinan aku nak masukkan dia di sklh pasti....3 bulan lepas aku ader terjumpa mak sedara (belah mum) dia seorg pensyarah di UiTM... dia asyik tgk anak aku aliya....sambil bertanya itu dan ini kat anak aku...walupun anak aku nak tak nak jawab tapi dia kater dia kagum dgn aliya.....aku pun tanya kenapa...dia kater umur anak aku berapa ...aku pun menjawab br nak masuk 4 thn dlm 2 bulan lg....dah masuk sklh lum...aku kater blum....wah lg dia kagum.....tp sedikit terkilan kenapa aliya tak dimasukkan ke sekolah....aku kater kecik lg & dkt sini tak ader kemudahan tadika yg umur seperti nyer.....kalau ader pun tadika cina...& majoriti cina....dan aku kuatiri dgn...masakan mereka....dia kater dia kagum sebab aliya br umur mcm nie dah pandai menyusun ayat dgn betul.....dan panjang tak ader sekat sekat.....mcm budak 6 thn....dia suruh aku masukan aliya sekolah tadika thn depan......supaya dia boleh belajar dgn kawan-kawan....supaya perkembangan dia tak terbantut.....alhamdullilah.....kata aku dlm hati.... aku juga selalu membaca selawat atas kepala nyer ......mudah-mudahan anak ku di berkati....

No comments:

Post a Comment