Thursday, August 18, 2011

hari....nie


hari nie terbagun awal pagi 3.30....selalu nyer bangun pukul 4...so disebabkan tak sembahyg isyak....aku pun sembayg.....lalu terus memasak....hubby pun terjaga awal....ialah sejak pose nie hingga sekarang batuk hubby tak reda2....pasal aper aku pun tak tahu.....tp semangat dia nak teruskan pose tetap ader....walupun kadang dia kater tak larat aku tetap tabahkan hati dia....aku kater ni ujian dr-Nya ....ader hikmah sebalik nyer....sebab dah bangun awal dia pun kejut aliya sekali....tah aper dia berborak dgn anak dia......nak tergelak pun ader hati aku.....lepas ajer makan sahur aku sj tanya aliya mama tak ingatlah niat pose:

aku: aliya mama tak ingatlah niat pose mcm maner
aliya : alah aliya pun lupa
aku: alah nawaitu...nawaitu...macam maner yer
aliya:nawaitu so ma rodin an ada ie aku pose satu bulan ramadan lilahitaala
aku :pandai anak mama (tp dlm hati nak tergelak dan aku tak nak patah semangat dia....)
aliya: tue pun mama tak ingat....

dan lepas sembayang subuh aku tanya sekali lagi dekat dia.....aliya bc td betulker
aku : aliya td aliya bc betul ker?
aliya: betullah
aku : cuba aliya bc sekali lg
aliya: nawaitu so ma rodin an ada ie (lamer dia pikir) far die sha rie ramadana lilahitaala....(di pun tersenyum)
aku: tak aper aliya salah nanti besok aliya bc kat mak lg......

anak anak br belajar jgn dipatahkan semagat dia......mungkin esok dia akan lupa lg.....



No comments:

Post a Comment