Friday, December 18, 2009

keseronokan & thn baru.....




smlm punyalah aku nak tgk bola(wlpun hakikat aku tak minat bola).....malaysia lwn vietnam sampai aku suruh mum....buat kuih cucur ikan bilis....sambil nak tgk sambil makan....last last ....dlm kul 5.30 ptg ss.....suruh aku hantar dia kat jeti....punyalah punah harapan nak tgk........lepas hantar ss kat jeti aku punyalah....pecut .......aku tak dah tak kira ...punyalah nak tgk.....nasib baik sampai.....malaysia gan vietanam kosong kosong........aku tgk sorang sorang sampai mum dlm bilik marah aku....coz aku bising bising kat depan........heheheh nasib baik ss.....tak ader kalau tak mesti kena marah lg teruk......punyalah berdebar-debar....sampai masa kedua.....pun tak masuk gak......gol.....dlm minit ke 85 kot kalau tak salah .......gol untuk malaysia....peh aku tabik spring yg masuk kan gol tue.......walaupun mcm nampak nasib .....tapi corak permainan malaysia dan vietnam ....boleh puji.......saat yg paling aku tak tahan ......masa tmbahan sampai 6 minit......masa tue berdebar debar.....mcm-mcm pikir....sebab tipis sangat......bila pengadil dari thailand tiup wisel penamat....akulonjak-lonjak sampai....masuk keluar bilik kedepan kebelakang.....aku menjerit......( klu fikir ader sikit mcm beruk).peh gembira aku ingat lagi masa aku tgk bola masa thn 1989 sukan sea.....(tgk dgn family) punya happy.....sampai sok dr.M istiharkan cuti untuk malaysia.........ehehheh....disebabkan malaysia menang aku pagi pagi nie....aku tekad nak masak yg special untuk ss, ayah , mum dan yaya(my lovely) iaitu chicken chop kira nak meraikan kemenagan malaysia dan sambutan thn baru islam.....walaupun tak tahu nak buat tapi aku cuba...akhirnyer menjadi.........ayah yg tak lalu nak makan....kira habis setgh ayam dia makan.....mum pun mcm tue....dan yg utama kaki komen ss....suka sagat..... dia kater sedap....so sok -sok aku leh buat lagi....buat team bola sepak malyasia.......gua respek samer lu org....dan jgn jadi nie....kemenagan musim sajer...........

No comments:

Post a Comment