Thursday, November 12, 2009

eksiden...........







lebih kurang dua thn ss aku buka bengkel dan jual kereta nie....nielah pertama kali eksiden berlaku kat bengkel ss.....mlm tadi punyalah aku terkejut......punya kuat bunyi dia.....sampai aku dan mum tutup telinga.....tak nak dengar dentuman eksiden.....tue....dlm hati mintaklah tak ader saper yg mati kena impit......tapi rupa nyer........tempat jual kereta ss......kena bedal dgn lori.......ss kater masa dia pie tgk pemandu lori tue......kejong....mungkin dia tak sangka dia kena eksiden.....terdiam....ss panggil takut dia ader mengalami luka...ker aper....tapi dia kater ok.....masa tue ramai saksi kejadian.....ialah depan umah aku teu ader char keow teow......depa dok pakat tgk.....mcm pesta pulak mlm tadi.......kat umah aku......pemandu kereta wira.....yg langar lori tue tak ader aper aper.......tapi keta dia jgn ckp lah depan tempat enjin hancur.......cita nyer mcm nie......sebelah kereta wira ader lori(en melayu)......tapi lori tue(en melayu) dah nampak lori( en hindu ) tue laju....walaupun lampu isyarat dah hijau lori (en melayu) tak jln tapi wira tue tak nampak sebab terlindung.....dgn badan lori (en melayu) so aper lagi wira tue pun langar tayar....lori (en hindu) .....so di sebabkan terlangar tayar terpelanting lori(en hindu) ke tempat jual kereta ss.......disebabkan kejadian itu.....banyaklah duit pemandu lori tue terbang nak kena ganti kereta wira(insuran) kereta ss.....3 bijik...... satu civic bullet....satu ford.....dan satu proton saga.......semua sekali kena badan......yg paling teruk civic bullet rim pun patah.....tempat jual kereta ss.......dan lori dia sendiri........hehhehe itulah pasal apabila kita nie tak sabar......nak cepat.......ayat yg aku ingat pemandu lori tue ckp......kalu saya sabar sikit.....nie jam sy sudah makan dan mau rehat dgn anak bini.......

No comments:

Post a Comment