Tuesday, May 19, 2009

pertama kali......

minggu nie......suamiku kater dia ader kerja kat kl.....so kiranya nie first time puteriku naik bas....dapat aku melihat pertama kali keterujaan dia naik bas....padang sana sini, pegang itu nie,dan yg paling aku tak sangka dia tido 10 minit ajer, dia tak lepas pandang melihat org didlm, mungkin dia hairan ramai sangat penumpang dlm kenderaan nie dan papa dia tak memmandu seperti selalu dan duduk sambil pegang dia.....hehehhe, memori dia naik bas pertama akan ku ceritakan pada nyer...apabila dia sudah dewasa kelak....sampai ajer...akak ku pun menjemput ku....wah naik sorento...org tua nie...hehheh merasa gak aku naik...walaupun bukan kereta ku sendiri....keesokan hari nyer....aku pie....makan bihun sup yang memang menjadi kegemaran aku sejak dulu lagi...di pasar selayang ....bertapa nikmatnyer dapat makan....makan yang aku memang idamkan...bukan selalu aku dapat begini....lepas makan ...aku berjalan dgn akak ku ....anak ku aper lagi...mengopakkan makngah dia dgn jam dan beg barbie...nasib baiklah anak aku sorang ajer kalau dua tiga...parah akak ku...ptg tue...aku pie jumpa mak mentua aku di giant kota damansara ....adik iparku dan mak mertua aku kerja disana ...dapatlah suamiku melepaksan rindu pada mama dia...hehheheh...kami makan di JM briyani ...peh sedap gila aku makan siap tambah lagi.....kopaklah rm 82.50...tapi tak apalah...niat nak belanja....belanja jgn tak....biar rezeki murah lagi nanti boleh belanja.....mlm tue aku pie rumah adik sepupuku yang baru kahwin ....pengantin baru lagi....dan yang paling pengantin baru balik honeymoon ....baru 4 hari lepas....seronok aku tengok gambar honeymoon dia...dia dan suami pie ko samoi(betul ker aku ajer nie)kat thailand....best bilalah suamiku nak bawak jauh sikit dari malaysia nie....tunggu manaer tahu terbuka hati nyer nanti....sedap gak pengantin baru masak...ayam masak kurma, udang goreng tepung...peh habis seperiuk kami kerjakan...ialah 6 orng tak akan tak boleh habis.....destenasi aku kali nie....makan ajer tak ader kerja lain.....pada sok harinyer...hari isnin ptg dlm kul 4.30 aku pun berangkat pulang dgn kereta baru beli tapi 2 hand....pulang ker kpg...aku tahu ayah dan mama aku rindu dgn cucunyer...maner tak sepanjang aku ader kat kl....depa asyik talifon ajer....hhehehrindunyer...bila leh pie lagi.....harap suami aku ader lagi kerja di kl lagi...tapi blog ni tak leh pulak nak masuk gambar...hish sedikt geram.....

No comments:

Post a Comment