Wednesday, March 18, 2009

sarapan..bersama keluarga trsyg..............




hari nie....aku masak roti canai utk family aku...13 keping selesai...masak kuah sardin.....heheheh...nak kater sedap memang sedap..smlm suami aku ajar buat...punyalah lengoh nak uli dia mcm nak patah tangan aku di buatnyer.....dah lah tue nak kena tunggu plk 2 jam baru buat bola dia ...letih nasib baik semlm ader cita best...mentua vs menantu heheh tak lah penat aku menunggu ...


pagi nie aku dengan suami menebar roti...terrer jak org tua nie..terbar tp tak sempat nak ambik gambar dia...tangan aku penuh dgn minyak masak sepat tangkap masa last nak mengoreng ajer...hheeh...


bahan roti canai aku dan suami..........




i kilo tepung gandum


4 sudu majerin


3 sudu susu


2 susu gula


secubit garam(pandai lah rasa)


1 biji telur


air dlm 550ml


uli hingga tak melekat lepas tue tunggu 2 jam baru boleh buat bola...2 jam lepas tue baru blh tebar.....lepas tue goreng dan makan..dgn kuah kesukaan anda..hhehhee..tapi aku buat mlm so pagi br tebar...ader sedap sikitlah.....




cubalah resepi nie..yer..aku nak pie kenduri rumah bapak mertua aku adik ipar dia nak kahwin....janda kahwin bujang kot aku bukan kenal sangat pun .....tapi di sebabkan sedara aku pie..nak tlg aper yg patut...k lah nanti kalau ader resepi lagi aku bg yer...adios




No comments:

Post a Comment