Saturday, May 22, 2010

percutian.......







minggu nie aku pie langkawi.....bwk mum.....kater nyer dah lamer dia tak pie saner....hari pertama kami sampai ....mum begitu teruja hendak pie.....cabel car....dia kater dia nak rasa naik....hehehhe....aku ingat mum berani....rupa nyer kecut perut jugak......puteri dan haikal punya teruja....walaupun mulut mereka kater takut.....tapi becok bukan main......ss....tak naik coz......dia kater baru lepas naik hari tue.....masa naik mum ......teringat kat arwah ayah.....mum kater ayah tak sempat naik cabel car....aku diam ajer....nanti sedih pulak mum......lepas naik cabel car.......kami balik chalet..... kat mali best....ptg tue kami pie laut mandi manda disana.....heheheh walupun tak berapa dlm tapi....ombak kuat......mum tak ikut.......penat kater nyer......puteri, haikal, ss dan aku mandi.....hingga nak senja........mlm tue kami beli nasi gorong makan dlm chalet......



keesokan hari nyer kami check out pukul 10 pagi.....terus pie sarapan.....dan terus ke tempat mahsuri.....mcm biasa .....anak anak nak naik umah mahsuri....lepas meronda tempat mahsuri kami pergi pulak kat tempat buat gamat......pening kepala dgn kerenah anak-anak tak leh duduk diam.......nak usik tu..... bergaduh....sampai mum, aku, ss tak dapat kawal.....kami terus pie hotal d, beron....bagi lepas lelah dengan kerenah anak anak......cantik jugak hotel ....tue baru buka......



dlm around pukul 1.30 ptg kami keluar......pie geleri perdana....punyalah besar.......dan banyak hadiah cantik-cantik......dan disebabkan geleri punya besar... anak-anak makin menjadi.....kerenah mereka.....dan makin pening kepala.....terkena sorang sedas.....penangan ....baru lah reti diam dan aman.......tapi paham ajer lah budak budak tak sampai setengah jam jadi balik.......hehehehehhe mum yg tension lepas kami pie geleri perdana tak tahu pie maner.....ss..... ajak naik bot.....kami pie banyak tempat bot tapi tak ader yg menarik....akhirnyer......kami jumpa di....tanjung rhu......kami sewa satu bot.....bwk kami sajer....



dlm rm 200 .... pie 4 tempat..........pie.........crocodile cave...eagle feding......gua kelawar.....fish feding......dan ronda ronda......anak -anak , aku , mum dan ss......keseronokan...... pilot kami pun sporting......tunjukan kami mcm mcm ....masa kat crocodile cave......kami masuk dlm gua gelap dan nasib baik tak tersangkut....bot kami disebabkan air pasang......heheheheh dan yg menarik masa bagi ikan makan.....jinak pari pari......masa bagi makan....haikal yg selama nie nak tgk ikan pari pari tercapai cita cita nyer.....balik chalet kami mandi....sembahyg keluar lg.....pie beli ....coklat dan pinggan mangkuk untuk umah aku.....anak - anak mula buat kerenah coz penat.....beli cepat-cepat.....pie makan......terus balik.....anak-anak jumpa katil terus tido tanpa....banyak kerenah........pukul 7.00 pagi aku kejutkan mereka bangun.....ajak mereka mandi di kolam renang.....sebab hari nie nak balik......seronok ader gelongsor.....aku yg tak leh mandi terpaksa jugak mandi.....coz anak nak main gelongsor.....lepas mandi.....kami pun bersiap nak pulang.....makan dulu kat hotel malas nak cari makan kat luar......sebab hujan pagi nie......dengan kopon dan tambah hindagann untuk seorg lagi dewasa......dlm pukul 11.00pagi kami pun balik......tapi dlm keseronokan aku tahu .......mum tak rasa gembira.......coz dari mata nyer.....ader kerinduan ......untuk arwah ayah......kekasih hati nyer.........

No comments:

Post a Comment